Stworzenie dobrej i spełniającej swoje zadania landing page wymaga od projektanta dużej uwagi i dbałości o szczegóły. Żeby strona docelowa efektywnie przekazywała informacje o produkcie (i nie tylko) warto przestrzegać pewnych reguł. Poniżej zebraliśmy 10 takich zasad.

1) Strona docelowa powinna mieć chwytliwy, łatwo zauważalny nagłówek, którego treść uzupełnia treść reklamy i jest zachętą do pozostania na stronie.

2) Nagłówek nie powinien dezorientować lub nudzić. Skoro jest to pierwsze miejsce, na które spogląda użytkownik, musi ono przyciągać jego uwagę.

3) Błędy ortograficzne lub gramatyczne w tekście reklamy są niedopuszczalne – świadczą o braku profesjonalizmu i mogą wydatnie obniżyć zaufanie naszego klienta.

4) W naszych landing page warto umieszczać informacje wskazujące, że nasza firma cieszy się wysokim zaufaniem klientów.

5) Użytkownik powinien wiedzieć, co ma zrobić po zapoznaniu się z tekstem strony, zarówno jeśli miałoby to być ściągnięcie darmowej aplikacji na komórkę czy złożenie dużego zamówienia. Wzywaj do działania (ang. „call to action!”).

6) Powinniśmy starać się używać słów kluczowych typu „za darmo”, „nowość”, „kup teraz”, „download”. Umieszczamy je na przyciskach akcji, tak żeby były stale widoczne.

7) Projektując landing page nie należy umieszczać na niej zbyt wielu linków, które mogą rozpraszać użytkowników i wpływać negatywnie na konwersje. Kluczem do sukcesu strony docelowej jest prostota.

8) W interfejsie naszej strony warto umieścić obrazy lub wideo, zaświadczające o pozytywnym odbiorze naszego produktu wśród innych klientów.

9) Najważniejsze informacje powinny być umieszczone w części strony, którą użytkownik może obejrzeć jednorazowo bez przewijania.

10) Dobra landing page jest poddawana ciągłym testom. Zastanów się dwa razy, co jeszcze możesz poprawić!